Lyckorus


Lycka är ibland så enkelt som en varm liten kropp brevid sig i sängen. Efter morgonens nya rutiner med välling, bad i badkar för Alex och bus i korridoren så gick han och jag ner till frukostmatsalen så att Hampus kunde få lite sovmorgon. Att få sitta själv med denna mysiga lilla pojke och käka stekt ägg och yoghurt är ett lyckorus man inte trodde man skulle få uppleva igen. Jag menar man sitter ju inte direkt och matar Hampus och leker tittut längre medans man äter frukost. Dock tror jag att Alex är lite seg idag, kanske lite förkyld och hängig eller bara en reaktion på allt. Även om han var lite mer dämpad, så vilket charmtroll.
 
Med sin nya rutin med mig, somnade han sen i mina armar medans vi satt där, och nu ligger vi här i sängen brevid varandra. Även om det är 35-40 grader ute och jag normalt hade hängt i poolen så är detta en lycka man inte byter. Snart blir det lite parklek i skuggan, poolhäng med Hampus och ikväll blir det lite tennis igen för mig och Hampus.
 
Kram